Napsugár

Napsugár, 2023. január

Jobb lábbal ébredünk, vígan köszöntjük egymást a havas tájban, majd bepillantunk Petőfi Sándor lapszerkesztői rémálmaiba. A jeges rémület meseországba röpít bennünket. Kószabószával Spanyolországba utazunk, majd hazatérve református templomokat látogatunk. A ház körül szemügyre vesszük a kelesztéshez használt szakajtókat, majd tüzetesen megvizsgáljuk a korcsolya szó eredetét. Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON Lapozz bele!

Napsugár 2022. december

Hógolyózunk és elmegyünk a fénybazárba. Angyalszárny-suhogásban fülelünk, meghallgatjuk a Mikulással kapcsolatos, kevésbé ismert történeteket. Az éjféli tanösvényen örvénybe botlunk, Kószabószával Indiában ébredünk. Erdélyi evangélikus templomokat látogatunk, zsákszövésről mesélünk. Aztán szánra, hódeszkára pattanunk, majd megcsodáljuk templomok szentséges műkincseit. Áldott ünnepeket mindenkinek! Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON

Napsugár 2022. november

Takarékoskodunk, sarat dagasztunk, a fényes égre bámulunk és emlékezünk azokra, akik már nincsenek velünk. Meglóbáljuk töklámpásainkat, és már Kínában vagyunk! Hazajövet megtekintjük Erdély erődtemplomait, bekukkantunk ácsolt ládák fedele alá. Meglessük a vadászó rókát, eltévedünk görög és római labirintusokban. Adventi hangulatban kézilabdázunk, majd vad rejtvényfejtés, viccolvasás következik. Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON

Napsugár 2022. október

Világnapot ünnepelünk, színházi gyermeknapi mesepályázat nyertes darabjait olvassuk, rejtélyes tanösvényre bukkanunk. Kószabószával Izraelbe utazunk, erdélyi kolostorokat látogatunk. A ház körül szitákat, rostákat bámulunk, nyelvművelő rovatunkban tallózunk, böngészünk, tarolunk. Az atlétikáról és az egyiptomiak díszítőművészetéről is szó lesz! Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON

Napsugár 2022. szeptember

Versek és történetek mellett régi erdélyi templomokról olvashattok. A csernátoni Haszmann Pál múzeum tárgyi gyűjteményét bemutató rovatunk a régi vidéki élet ember-alkotta eszközeihez visz közelebb. Kiskópénál képzőművész vendégeskedik. Lesz szó sportról és barangolunk a képzőművészet történetében. Tartsatok velünk! Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON

Napsugár 2022. június

Gyereknapot ülünk, szirmot lobogtatunk, pünkösdi rózsát, pipacsot lengetünk. Az évzárón elbúcsúzunk Takitól. Kószabószával Görögországba kirándulunk, antik szobrokat, vázákat bámulunk és belekóstolunk a hősökről, istenekről szóló mesékbe. A kísértetnek vidám temetést rendezünk, majd gyorstalpalót tartunk szabadtéri játékokból! Kiskópéval bagolyra lesünk, hársvirágot gyűjtünk. Címlap: CSILLAG ISTVÁN Ára: 6 RON

Napsugár 2022. május

Fát ültetünk, méhészek meséit hallgatjuk, anyák, virágok, didergető szentek himnuszát zengjük. A cipzárkovács műhelyében agytorna folyik. Terpentin király csúf birodalmában kíváncsiskodunk. Kószabószával Lengyelországban járunk, és eljutunk a kísértet titkos kamrájába. Kiskópéval jégesőre ébredünk, rovarbarát kertet gondozunk, madársóskát csipegetünk. Pár vallásos tánc-szertartáson a szájtátók közé ülünk. Nyelvőr vitéz vezényletével húzunk, vonunk, nyitunk, tárunk. Címlap: MOLNÁR KRISZTINA Ára: 6 RON

Napsugár 2022. április

Köszöntjük a napot, kutyákkal, macskákkal bolondozunk. Bárányról, tulipánról verselünk, de sárkányölő Szent György lovagról sem feledkezünk meg. A Cipzárkovács történetében valami nagyot csattan, ezt mértékletes mesével váltjuk ki. Kószabósza olaszországi túrára indul, a kísértet háborog, majd reménykedik. Nyelvőr vitéz lovak és erények mellett kardoskodik, Kiskópé medvehagymát gyűjt és kockás liliomot csodál. Címlap: MOLDOVÁN MÁRIA Ára: 6 RON

Napsugár 2022. március

Patak árad, csermely olvad, az égbolton felhőt terel a Napjuhász. Világot betöltő vízpáva viseli farktollán a Napot és a Holdat, majd nappal és éjszaka egyensúlyba kerül. Kószabószával az Amerikai Egyesült Államokba látogatunk. Kiskópé madarat és virágot les, a kísértet belefárad viszontagságaiba és elrejtőzik. Végül hajóra szállunk, és régmúlt századok nagy felfedezőinek nyomába eredünk. Címlap: DARVAY TÜNDE Ára: 6 RON

Napsugár 2022. február

Mesével tisztelgünk Fagykirály előtt, és várjuk Mátyást, hogy a jeget feloldja. Farsangi álcába bújunk, Izland szigetére látogatunk. A kísértetet lelocsolják, de a kályhába bújva megmenekül. Szarvasagancsra bukkanunk a hóban. Meglessük a székely fonót, a mohácsi busójárást, az angol palacsintás futóversenyt. Címlap: TOMOS TÜNDE Ára: 6 RON

Napsugár 2022. január

Elgondolkodunk azon, hogy miért van tél. Didergünk a hóban, nézzük a sötét utcát, nyugtázzuk, hogy egyesek szerint mégis januárban kezdődik az új esztendő. Takival átéljük a jeges rémületet. Kószabósza Törökországba visz bennünket. A kísértet is megrémül, majd elbóbiskol. Címlap: FORRÓ ÁGNES Ára: 6 RON

Napsugár 2021. december

Kiderítjük, mit ér a közös munka. Aranydióval, csengővel, gyertyafénnyel várjuk az Angyalt. Takival végre megpillantjuk a bűvös óriáscipzárt. Meglessük egy utcaseprő karácsonyát. Kószabósza Oroszországba utaztat bennünket, és most már elég komolyan sajnáljuk szegény kísértetet. Címlap: GUBA-KEREKES ZSUZSA Ára: 6 RON

Napsugár 2021. november

Sejtelmesen eltűnik, majd megkerül egy nagytata. Dalra fakad a lombját vesztett platánfa, fönt hunyorognak a csillagok. Bátran beletapicskolunk a sárba. Őszirózsát bámulunk, Takival reszketünk Dínóbá színe előtt. Bekukkantunk az égfestő műhelyébe, Kószabószával Japánba utazunk. Címlap: OROSZ ANNABELLA Ára: 6 RON

Napsugár 2021. október

Térünk egyet a szőlőhegyen, bekukkantunk a diófa alá, elköszönünk a hosszú nappaloktól, szoktatjuk szemünk az őszi ködhöz. Takival bóklászunk, csigaházban vendégeskedünk. A kísértetkastélyban lánccsörgésre ébredünk, történelmi sorozatunkban néhány emlékezetes lázadást, forradalmat mesélünk újra, míg Kiskópé kék és vörös őszi bogyókkal bíbelődik. Címlap: Kürti Andrea Ára: 6 RON

Napsugár 2021. szeptember

Reggel didergünk, délben süti fejünk búbját a nap. Ez szeptember, amikor tán nyúlfarknyit nyaralunk még, de vár már az iskola. Vénasszonyok nyara, mondják erre a didergős-melengető hónapra, amikor a fák levelei lassan aranyló színt öltenek. Elsoroljuk hát nyári emlékeinket, és meglátogatjuk régi idők iskoláit. Címlap: Bak Sára Ára: 6 RON

Napsugár 2021. június

Kerekezünk, Kőzúzó Kúnó meglakol, utazunk az időben és leúszunk a Dunán. Átéljük a párkeresés gyötrelmeit, aludni próbálunk, de nem megy. Megmutatjuk egy Kolozs megyei alkotói verseny győztes írásait. Kvak meglesi a zöld gyíkot, a természet mesterei között pedig az élővilág horgászai kerülnek sorra. Ára: 5 RON

Napsugár 2021. május

Átöleljük apát, anyát, testvéreinket, nagyszüleinket. A menekülő gyerekek kolostorba húzódnak Kőzúzó Kúnó elől. Utánanézünk: hová megy az, aki világgá indul. Szélben hajladozunk, madártávlatból nézelődünk. Elképzeljük, mire gondolna a fal, ha gondolkodhatna. Hernyót mentünk, könnyezünk, lepkére és erőművészekre figyelünk. Ára: 5 RON

Napsugár 2021. április

Jövünk-megyünk, bolondozunk, köszöntjük a szeszélyes napsütést. Szakadék szélén emberrablókra bukkanunk. Tornászunk, furfangoskodunk. Münchhausen báróval fölrepülünk a holdba. Veronika a kendőjét lobogtatja. Fura álmot látunk, alig bírunk szabadulni tőle. Megcsodáluk a hétpettyes katicát és az élővilág kozmetikusait. Ára: 5 RON