Napsugár

Napsugár 2022. november

Takarékoskodunk, sarat dagasztunk, a fényes égre bámulunk és emlékezünk azokra, akik már nincsenek velünk. Meglóbáljuk töklámpásainkat, és már Kínában vagyunk! Hazajövet megtekintjük Erdély erődtemplomait, bekukkantunk ácsolt ládák fedele alá. Meglessük a vadászó rókát, eltévedünk görög és római labirintusokban. Adventi hangulatban kézilabdázunk, majd vad rejtvényfejtés, viccolvasás következik. Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON Lapozz bele!

Napsugár 2022. október

Világnapot ünnepelünk, színházi gyermeknapi mesepályázat nyertes darabjait olvassuk, rejtélyes tanösvényre bukkanunk. Kószabószával Izraelbe utazunk, erdélyi kolostorokat látogatunk. A ház körül szitákat, rostákat bámulunk, nyelvművelő rovatunkban tallózunk, böngészünk, tarolunk. Az atlétikáról és az egyiptomiak díszítőművészetéről is szó lesz! Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON

Napsugár 2022. szeptember

Versek és történetek mellett régi erdélyi templomokról olvashattok. A csernátoni Haszmann Pál múzeum tárgyi gyűjteményét bemutató rovatunk a régi vidéki élet ember-alkotta eszközeihez visz közelebb. Kiskópénál képzőművész vendégeskedik. Lesz szó sportról és barangolunk a képzőművészet történetében. Tartsatok velünk! Címlap: KÜRTI ANDREA Ára: 8 RON

Napsugár 2022. június

Gyereknapot ülünk, szirmot lobogtatunk, pünkösdi rózsát, pipacsot lengetünk. Az évzárón elbúcsúzunk Takitól. Kószabószával Görögországba kirándulunk, antik szobrokat, vázákat bámulunk és belekóstolunk a hősökről, istenekről szóló mesékbe. A kísértetnek vidám temetést rendezünk, majd gyorstalpalót tartunk szabadtéri játékokból! Kiskópéval bagolyra lesünk, hársvirágot gyűjtünk. Címlap: CSILLAG ISTVÁN Ára: 6 RON

Napsugár 2022. május

Fát ültetünk, méhészek meséit hallgatjuk, anyák, virágok, didergető szentek himnuszát zengjük. A cipzárkovács műhelyében agytorna folyik. Terpentin király csúf birodalmában kíváncsiskodunk. Kószabószával Lengyelországban járunk, és eljutunk a kísértet titkos kamrájába. Kiskópéval jégesőre ébredünk, rovarbarát kertet gondozunk, madársóskát csipegetünk. Pár vallásos tánc-szertartáson a szájtátók közé ülünk. Nyelvőr vitéz vezényletével húzunk, vonunk, nyitunk, tárunk. Címlap: MOLNÁR KRISZTINA Ára: 6 RON

Napsugár 2022. április

Köszöntjük a napot, kutyákkal, macskákkal bolondozunk. Bárányról, tulipánról verselünk, de sárkányölő Szent György lovagról sem feledkezünk meg. A Cipzárkovács történetében valami nagyot csattan, ezt mértékletes mesével váltjuk ki. Kószabósza olaszországi túrára indul, a kísértet háborog, majd reménykedik. Nyelvőr vitéz lovak és erények mellett kardoskodik, Kiskópé medvehagymát gyűjt és kockás liliomot csodál. Címlap: MOLDOVÁN MÁRIA Ára: 6 RON

Napsugár 2022. március

Patak árad, csermely olvad, az égbolton felhőt terel a Napjuhász. Világot betöltő vízpáva viseli farktollán a Napot és a Holdat, majd nappal és éjszaka egyensúlyba kerül. Kószabószával az Amerikai Egyesült Államokba látogatunk. Kiskópé madarat és virágot les, a kísértet belefárad viszontagságaiba és elrejtőzik. Végül hajóra szállunk, és régmúlt századok nagy felfedezőinek nyomába eredünk. Címlap: DARVAY TÜNDE Ára: 6 RON

Napsugár 2022. február

Mesével tisztelgünk Fagykirály előtt, és várjuk Mátyást, hogy a jeget feloldja. Farsangi álcába bújunk, Izland szigetére látogatunk. A kísértetet lelocsolják, de a kályhába bújva megmenekül. Szarvasagancsra bukkanunk a hóban. Meglessük a székely fonót, a mohácsi busójárást, az angol palacsintás futóversenyt. Címlap: TOMOS TÜNDE Ára: 6 RON

Napsugár 2022. január

Elgondolkodunk azon, hogy miért van tél. Didergünk a hóban, nézzük a sötét utcát, nyugtázzuk, hogy egyesek szerint mégis januárban kezdődik az új esztendő. Takival átéljük a jeges rémületet. Kószabósza Törökországba visz bennünket. A kísértet is megrémül, majd elbóbiskol. Címlap: FORRÓ ÁGNES Ára: 6 RON

Napsugár 2021. december

Kiderítjük, mit ér a közös munka. Aranydióval, csengővel, gyertyafénnyel várjuk az Angyalt. Takival végre megpillantjuk a bűvös óriáscipzárt. Meglessük egy utcaseprő karácsonyát. Kószabósza Oroszországba utaztat bennünket, és most már elég komolyan sajnáljuk szegény kísértetet. Címlap: GUBA-KEREKES ZSUZSA Ára: 6 RON

Napsugár 2021. november

Sejtelmesen eltűnik, majd megkerül egy nagytata. Dalra fakad a lombját vesztett platánfa, fönt hunyorognak a csillagok. Bátran beletapicskolunk a sárba. Őszirózsát bámulunk, Takival reszketünk Dínóbá színe előtt. Bekukkantunk az égfestő műhelyébe, Kószabószával Japánba utazunk. Címlap: OROSZ ANNABELLA Ára: 6 RON

Napsugár 2021. október

Térünk egyet a szőlőhegyen, bekukkantunk a diófa alá, elköszönünk a hosszú nappaloktól, szoktatjuk szemünk az őszi ködhöz. Takival bóklászunk, csigaházban vendégeskedünk. A kísértetkastélyban lánccsörgésre ébredünk, történelmi sorozatunkban néhány emlékezetes lázadást, forradalmat mesélünk újra, míg Kiskópé kék és vörös őszi bogyókkal bíbelődik. Címlap: Kürti Andrea Ára: 6 RON

Napsugár 2021. szeptember

Reggel didergünk, délben süti fejünk búbját a nap. Ez szeptember, amikor tán nyúlfarknyit nyaralunk még, de vár már az iskola. Vénasszonyok nyara, mondják erre a didergős-melengető hónapra, amikor a fák levelei lassan aranyló színt öltenek. Elsoroljuk hát nyári emlékeinket, és meglátogatjuk régi idők iskoláit. Címlap: Bak Sára Ára: 6 RON

Napsugár 2021. június

Kerekezünk, Kőzúzó Kúnó meglakol, utazunk az időben és leúszunk a Dunán. Átéljük a párkeresés gyötrelmeit, aludni próbálunk, de nem megy. Megmutatjuk egy Kolozs megyei alkotói verseny győztes írásait. Kvak meglesi a zöld gyíkot, a természet mesterei között pedig az élővilág horgászai kerülnek sorra. Ára: 5 RON

Napsugár 2021. május

Átöleljük apát, anyát, testvéreinket, nagyszüleinket. A menekülő gyerekek kolostorba húzódnak Kőzúzó Kúnó elől. Utánanézünk: hová megy az, aki világgá indul. Szélben hajladozunk, madártávlatból nézelődünk. Elképzeljük, mire gondolna a fal, ha gondolkodhatna. Hernyót mentünk, könnyezünk, lepkére és erőművészekre figyelünk. Ára: 5 RON

Napsugár 2021. április

Jövünk-megyünk, bolondozunk, köszöntjük a szeszélyes napsütést. Szakadék szélén emberrablókra bukkanunk. Tornászunk, furfangoskodunk. Münchhausen báróval fölrepülünk a holdba. Veronika a kendőjét lobogtatja. Fura álmot látunk, alig bírunk szabadulni tőle. Megcsodáluk a hétpettyes katicát és az élővilág kozmetikusait. Ára: 5 RON